Gifts, Romance, and Consumer Culture

Gifts, Romance, and Consumer Culture (versione in eBook)

 
Questo formato è la versione digitale in ebook.
Puoi leggere gli Ebook sul tuo eReader Kobo (o su altri dispositivi di lettura elettronici)

35,25

€ 39,15

Descrizione

How do people communicate their romantic feelings? Gift giving is one way. Giving and receiving of gifts is a characteristic of intimate relationships. Gifts are a message, a form of communication with a tangible material object, about love, affection, or concern for the recipient. The "romantic gift" evokes a multitude of intertwined meanings: passion, intimacy, affection, persuasion, care, celebration, altruism, and nostalgia. They can also connote the negative images of obligation and reciprocity. Romantic gift giving may be practiced at rituals, during rites of passage, or for casual occasions, to affirm the continued importance of the romantic relationship. We may even romanticize the giving of gifts to the self, to nonhuman companions, and to others we do not know personally. If loving and giving are a practice, then romantic gift giving is a practice of loving with intimate—or would-be intimate—others. This book addresses gift giving among consumers attempting to express and construct romantic love. It lies at the intersection of consumption, markets, and culture. In societies shaped by the globalizing neo-liberal economic order, increasing wealth disparity, and a partially digitized social environment that they help to co-construct, it may be time to rethink romantic love. Gift giving is a key arena to do so, as gifts make love tangible and act as carriers of meaning as well as cultural symbols. In gift giving the meanings of romance are renewed, renegotiated, and reconstructed. Gifts, Romance, And Consumer Culture demonstrates a wide variety of scholarly work bearing on romantic gift giving using an interpretive consumer research perspective. The book introduces critical studies by scholars in this unfolding and new interdisciplinary field.

Acquista Gifts, Romance, and Consumer Culture in Epub: dopo aver letto l’ebook Gifts, Romance, and Consumer Culture di ti invitiamo a lasciarci una Recensione qui sotto: sarà utile agli utenti che non abbiano ancora letto questo libro e che vogliano avere delle opinioni altrui. L’opinione su di un libro è molto soggettiva e per questo leggere eventuali recensioni negative non ci dovrà frenare dall’acquisto, anzi dovrà spingerci ad acquistare il libro in fretta per poter dire la nostra ed eventualmente smentire quanto commentato da altri, contribuendo ad arricchire più possibile i commenti e dare sempre più spunti di confronto al pubblico online.

Recensioni

Nessuna Recensione presente. Vuoi essere il primo a inserirne una?
Recensioni con x Stelle
Trama
 
Stile scrittura
 
Aspetto estetico
 
Rapporto qualità / prezzo
 
Valutazione complessiva
 

Dettagli

Parole chiave laFeltrinelli:

telomareFeltrinelli2018

Puoi leggere questo ebook con:

  • TABLET
  • DESKTOP
  • SMARTPHONE
  • EREADER

Android
Puoi leggere questo eBook tramite l'APP Kobo gratuita per Android.


iOS
Puoi leggere questo eBook tramite l'APP Kobo gratuita per iOS.


App Kobo Desktop
Puoi leggere questo eBook sul tuo computer grazie alla nostra applicazione gratuita Kobo Desktop. Questa applicazioni ti consente di leggere, gestire la tua Libreria di eBook e anche di acquistare nuovi titoli.

Scarica l'applicazione per PC o per Mac.

Android
Puoi leggere questo eBook su qualsiasi dispositivo Android con l'applicazione gratuita
la Feltrinelli Kobo.

 

iOS
Puoi leggere questo eBook sul tuo iPhone tramite l'applicazione gratuita
la Feltrinelli Kobo.

 

eReader Kobo
Puoi leggere gli eBook sul tuo eReader Kobo (o su altri dispositivi di lettura elettronici).
Gli eReader Kobo consentono di portare con te la tua intera Libreria e di leggere ovunque ti trovi.




APP18 - Bonus cultura da 500€


I Nostri Partner


Cardif
 
Dogalize
 
Dogalize