Anglophone-Cameroon Literature: An Introduction
Against a disturbing political backdrop and through an in-depth appraisal of selected illustrative texts from major genres—poetry, prose, and drama—Emmanuel Fru Doh presents the origins and growth of a young but potent literature. To him, Anglophone-Cameroon literature is a weapon in the hands of an oppressed English speaking minority in his native Cameroon, Africa, who were unfairly manipulated by the United Nations and Britain into a skewed federation in the name of an independence deal.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2014
-
Rilegatura:Hardback
-
Pagine:252 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it