Childhood, Philosophy, and Dialogical Education: (R)evolutionary Essays
Offers both theoretical and practical insights into the dialogue between adults and children as a democratic model for schooling. Childhood, Philosophy, and Dialogical Education explores the history and prospects of democratic, dialogical education, and its promise as an engine of social and cultural evolution, especially in the context of the cultural and social site dedicated to the adult-child encounter: the school. Drawing on three historical narratives-of childhood, of subjectivity (psychohistory), and of education-the author offers the possibility of a form of schooling that fosters democratic sensibilities and teaches direct democracy through actual practice.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:SUNY series, Horizons in the Philosophy of Education
-
Anno:2025
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:220 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it