Digital Gambling: Theorizing Gamble-Play Media - César Albarrán-Torres - cover
Digital Gambling: Theorizing Gamble-Play Media - César Albarrán-Torres - cover
Dati e Statistiche
Salvato in 0 liste dei desideri
Digital Gambling: Theorizing Gamble-Play Media
Disponibilità in 2 settimane
72,90 €
72,90 €
Disp. in 2 settimane

Descrizione


This book develops the concept of "gamble-play media", describing how some gambling and gambling-like practices are increasingly mediated by digital technologies. Digital gambling brings gambling closer to the practices and features of videogames, as audio-visual simulations structure users’ experiences. By studying digital gambling from media studies, videogame and cultural studies approaches, this book offers a new critical perspective on the issues raised by computer-mediated gambling, while expanding our perspective on what media and gambling are. In particular, it critically analyses terrestrial, mobile and online slot machines, online poker and stock trading apps through a selection of case studies.

Dettagli

Testo in English
229 x 152 mm
453 gr.
9780367591724
Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it