Discourse and Context in Language Teaching: A Guide for Language Teachers
Discourse and Context in Language Teaching supports teachers who wish to implement a communicative approach in their classroom. This book recommends that language teachers incorporate an awareness of discourse and pragmatics in their teaching if they wish to implement a communicative approach in their classrooms. After two introductory chapters on discourse and pragmatics, the authors show how a discourse perspective can enhance the teaching of traditional areas of linguistic knowledge and the teaching of language processing skills. This awareness of discourse is then carried over to curriculum development, assessment, and classroom research. With discussion questions and activities at the end of each chapter, this book can be used in methods courses or in-service training programs.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Cambridge Language Teaching Library
-
Anno:2001
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:286 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it