Epidemic Illusions: On the Coloniality of Global Public Health
In Epidemic Illusions, Eugene Richardson makes a provocative claim- that public health science manages and maintains global health inequity. Richardson, a physician and and anthropologist, examines the conventional public health approach to epidemiology through the lens of a participant-observer, identifying a dogmatic commitment to the quantitative paradigm. This paradigm, he argues, plays a role in causing and perpetrating public health crises. The mechanisms of public health science--and epidemiology in particular--that set public health agendas and claim a monopoly on truth stem from a colonial, racist, and patriarchal system that had its inception in 1492.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2020
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:176 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it