Fueling Our Fears: Stereotyping, Media Coverage, and Public Opinion of Muslim Americans
After September 11, many in the American public and media zeroed in on Muslims in America and the world, irresponsibly linking—intentionally or not—Muslims at large with terrorism. This well-researched book explores this focus and its implications. At the same time, the authors do not leave out the opinion of Muslim Americans, exploring their views about the American media and its influence, their attitudes toward non-Muslim Americans and, just as important, their opinions on post–9/11 U.S. counterterrorist policies and practices. This book not only serves students and scholars in the fields of Middle East studies, media studies, and international communication but is also an enlightening read to anyone interested in mainstream America's perception of Muslims.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2006
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:154 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it