Group Dynamics in the Language Classroom
Working, learning and living in groups is a central feature of human behaviour and the study of groups – called group dynamics – is a vibrant academic field. It overlaps such diverse areas as psychology, sociology, business studies and political science. It is also highly relevant to language education because the success of classroom learning is very much dependent on how students relate to each other, what the classroom climate is like, what roles the teacher and the learners play and, more generally, how well students can cooperate and communicate with each other. This innovative book addresses these issues and offers practical advice on how to manage language learner groups in such a way that they develop into cohesive and productive teams. Educators interested in communicative language teaching will particularly welcome this book as a useful guide in their day-to-day teaching practice.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Cambridge Language Teaching Library
-
Anno:2003
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:204 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it