Horn, or The Counterside of Media
We regularly touch and handle media devices. At the same time, media devices such as body scanners, car seat pressure sensors, and smart phones scan and touch us. In Horn, Henning Schmidgen reflects on the bidirectional nature of touch and the ways in which surfaces constitute sites of mediation between interior and exterior. Schmidgen uses the concept of "horn"-whether manifested as a rhinoceros horn or a musical instrument-to stand for both natural substances and artificial objects as spaces of tactility. He enters into creative dialogue with artists, scientists, and philosophers, ranging from Salvador Dali, William Kentridge, and Rebecca Horn to Sigmund Freud, Walter Benjamin, and Marshall McLuhan, who plumb the complex interplay between tactility and technological and biological surfaces. Whether analyzing how Dali conceived of images as tactile entities during his "rhinoceros phase" or examining the problem of tactility in Thomas Pynchon's The Crying of Lot 49, Schmidgen reconfigures understandings of the dynamic phenomena of touch in media.
-
Autore:
-
Traduttore:
-
Editore:
-
Collana:Sign, Storage, Transmission
-
Anno:2022
-
Rilegatura:Paperback / softback
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it