The impact of the internet and social media on the hotel industry
Essay from the year 2011 in the subject Tourism - Hotel Industry / Catering, grade: A, The University of Surrey, language: English, abstract: This paper deals with the impact of the internet and social media on the hotel industry. In particular, it points out how the rules of the game have changed in today’s dynamic and global environment and how hotels need to operate if they are to succeed from a long-term perspective. Likewise, it outlines how activities on both the buy-side and sell-side can be enhanced through the implementation of internet-enabled technologies. Furthermore, the paper highlights barriers that might inhibit further development of e-business. Practical examples are used throughout the paper and an industry analysis using Michael Porter’s Five Forces model and a case study are provided in the appendices in order to promote understanding.
-
Autore:
-
Anno edizione:2011
-
Editore:
-
Formato:
-
Testo in en
Formato:
Gli eBook venduti da Feltrinelli.it sono in formato ePub e possono essere protetti da Adobe DRM. In caso di download di un file protetto da DRM si otterrà un file in formato .acs, (Adobe Content Server Message), che dovrà essere aperto tramite Adobe Digital Editions e autorizzato tramite un account Adobe, prima di poter essere letto su pc o trasferito su dispositivi compatibili.
Cloud:
Gli eBook venduti da Feltrinelli.it sono sincronizzati automaticamente su tutti i client di lettura Kobo successivamente all’acquisto. Grazie al Cloud Kobo i progressi di lettura, le note, le evidenziazioni vengono salvati e sincronizzati automaticamente su tutti i dispositivi e le APP di lettura Kobo utilizzati per la lettura.
Clicca qui per sapere come scaricare gli ebook utilizzando un pc con sistema operativo Windows