Katherine Mansfield: A Literary Life
In a letter, Katherine Mansfield writes: 'I hate the sort of licence that English people give themselves - to spread over and flop and roll about. I feel as fastidious as though I write with acid'. This book explores Mansfield's idiosyncratic aesthetic by focusing on her position as an outsider in Britain: a New-Zealander, a woman writer, a Fuavist, and eventually a consumptive. Her sharp-edged fiction is discussed in relation to her involvement with Post-Impressionist painting and painters.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Literary Lives
-
Anno:2000
-
Rilegatura:Hardback
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it