My Own Past: Afrodescendant Contributions to Cuban Art
In late eighteenth-century Havana, residents frequently referred to the existence of large communities of negros and pardos as 'officers in the trade of painter' and the authors of 'exquisite works.' But who are these artists, and where can we find their works? What sort of works did they produce? Where were they trained, and how did they master their crafts with such perfection? By centering the artistic production and social worlds of artists of African descent in Cuba since the colonial period, this revisionist history of Cuban art provides compelling answers to these questions. Carefully researched and cogently argued, the book explores the gendered racial biases that have informed the constitution of the Cuban art canon; exposes how the ideologues of the slave owning planter class institutionalized the association between 'fine arts' and key attributes of whiteness; and examines how this association continues to shape art historical narratives in Cuba.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Afro-Latin America
-
Anno:2025
-
Rilegatura:Hardback
-
Pagine:304 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it