No Duty to Retreat: Violence and Values in American History and Society
In 1865, Wild Bill Hickok killed Dave Tutt in a Missouri public square in the West's first notable walkdown. One hundred and twenty-nine years later, Bernard Goetz shot four threatening young men in a New York subway car. Apart from gunfire, what do the two events have in common? Goetz, writes Richard Maxwell Brown, was acquitted of wrongdoing in the spirit of a uniquely American view of self-defense, a view forged in frontier gunfights like Hickok's. When faced with a deadly threat, we have the right to stand our ground and fight. We have no duty to retreat.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:1994
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:278 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it