Nudge: Improving Decisions About Health, Wealth and Happiness - Richard H. Thaler,Cass R Sunstein - cover
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Nudge: Improving Decisions About Health, Wealth and Happiness
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Descrizione


Coming soon: Nudge: The Final Edition From Cass R. Sunstein and Richard H. Thaler, winner of the 2017 Nobel Prize in Economics, Nudge is the book that changed the way we think about decision-making. Nudge is about choices - how we make them and how we can make better ones. Every day we make decisions: about the things that we buy or the meals we eat; about the investments we make or our children's health and education; even the causes that we champion or the planet itself. Unfortunately, we often choose poorly. We are all susceptible to biases that can lead us to make bad decisions. And, as Thaler and Sunstein show, no choice is ever presented to us in a neutral way. By knowing how people think, we can make it easier for them to choose what is best for them, their families and society. Using dozens of eye-opening examples and original research, the authors demonstrate how to nudge us in the right directions, without restricting our freedom of choice. 'How often do you read a book that is both important and amusing, both practical and deep? ... A must-read for anyonewho wants to see both our minds and our society working better' Daniel Kahneman, author of Thinking, Fast and Slow 'I love this book. It is one of the few books I've read recently that fundamentally changes the way I think about the world' Steven D. Levitt, co-author of Freakonomics

Dettagli

Testo in English
198 x 129 mm
236 gr.
9780141040011

Conosci l'autore

Foto di Richard H. Thaler

Richard H. Thaler

1945, East Orange, New Jersey

Richard H. Thaler (1945, East Orange, New Jersey, USA) ha vinto il premio Nobel per l'Economia 2017. Nel 2015 è stato presidente dell'American Economic Association. Attualmente è Charles R. Walgreen Distinguished professor of Behavioral Science and Economics presso la University of Chicago Booth School of Business, USA. Ha pubblicato, tra l'altro, Quasi Rational Economics (Russell Sage Foundation 1994), The Winner's Curse. Paradoxes and Anomalies of Economic Life (Princeton University Press 1994) e, con Cass R. Sunstein, Nudge. La spinta gentile (Feltrinelli 2009). Per Einaudi ha pubblicato Misbehaving (2018).

Foto di Cass R Sunstein

Cass R Sunstein

Cass R. Sunstein è un giurista e un autorevole studioso della razionalità e dell’irrazionalità dei nostri comportamenti economici. Insegna alla Harvard Law School. È stato consulente della Corte Suprema e del Dipartimento di Giustizia Federale degli Stati Uniti d’America. Barack Obama lo ha voluto a capo del White House Office of Information and Regulatory Affairs. In italiano sono usciti, tra gli altri, Il costo dei diritti. Perché la libertà dipende dalle tasse (il Mulino, 2000), Republic.com. Cittadini informati o consumatori di informazioni? (il Mulino, 2003) e Quanto rischiamo. La sicurezza ambientale tra percezione e approccio razionale (Edizioni Ambiente, 2004). Per Feltrinelli: Voci, gossip e false dicerie (2010), Nudge. La spinta...

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