Pedagogy of the Bible: An Analysis and Proposal
For generations, most seminary teaching of the Bible has focused on the historical-critical method. While this method has been the standard in almost every seminary curriculum, the effects of this approach to Scripture have hardly been examined. From examining the biblical studies courses at ten different seminaries and divinity schools, Dale Martin learned what faculties were doing and what students were hearing. This book presents his discoveries, offering the best-ever inside look at the teaching of the Bible for ministry. Going beyond mere description, Martin argues for a new emphasis on interpreting Scripture within the context of church history and theology. Such a reading would be more theological, more integrated into the whole theological curriculum, and more theoretical (as it would focus on what's at stake in interpretation); however, Martin surprisingly argues, it would be more practical at the same time.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2008
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:144 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it