The Prettiest Woman
Uncovering Hollywood’s perpetual longing for a lost industrial America “We don’t make things in America anymore”: like clockwork, this refrain resurfaces in political discourse, a reflection of yearning for a bygone era of industrial productivity. In his latest work, Grant Farred uses the 1990 film Pretty Woman to expose and critique this lingering nostalgia for late-industrial capitalism. Situating Pretty Woman alongside Reagan-era films including Wall Street, Farred examines the congealment of such a pervasive romanticized view of the United States as a fading industrial powerhouse. Drawing on an eclectic range of thinkers-from Raymond Williams and Slavoj Žižek to Mick Jagger-The Prettiest Woman offers a unique analysis of the ways Hollywood perpetuates the myth of a lost “productive America,” highlighting the seductive power of this fantasy despite its disconnect from economic and political realities.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Forerunners: Ideas First
-
Anno:2025
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:82 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it