Why Buildings Stand Up: The Strength of Architecture
Between a nomad's tent and the Sears Tower lies a revolution in technology, materials, and structures. Here is a clear and enthusiastic introduction to buildings methods from ancient times to the present day, including recent advances in science and technology that have had important effects on the planning and construction of buildings: improved materials (steel, concrete, plastics), progress in antiseismic designs, and the revolutionary changes in both architectural and structural design made possible by the computer.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:1991
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:320 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare complianceDSA@feltrinelli.it