Wonderful Adventures of Mrs Seacole in Many Lands
A far cry from the nineteenth-century slave narrative tradition, this book, written in 1857, is a special kind of success story. With delightful urbanity and wit, Mary Seacole, a free-born Jamaican Creole, recounts her childhood as a daughter of a Scottish army officer and a free black boarding-house keeper, her years as a storekeeper in a Central American frontier town, and her role as a battlefield `doctress' to British troops in the Crimean War. She emerges as an independent and respected maternal figure, the acme of female achievement in Victorian culture, and a symbol of `home' to British soldiers alienated by war.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:The Schomburg Library of Nineteenth-Century Black Women Writers
-
Anno:1988
-
Rilegatura:Hardback
-
Pagine:256 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it