3D Computer Graphics
This textbook, first published in 2003, emphasises the fundamentals and the mathematics underlying computer graphics. The minimal prerequisites, a basic knowledge of calculus and vectors plus some programming experience in C or C++, make the book suitable for self study or for use as an advanced undergraduate or introductory graduate text. The author gives a thorough treatment of transformations and viewing, lighting and shading models, interpolation and averaging, Bézier curves and B-splines, ray tracing and radiosity, and intersection testing with rays. Additional topics, covered in less depth, include texture mapping and colour theory. The book covers some aspects of animation, including quaternions, orientation, and inverse kinematics, and includes source code for a Ray Tracing software package. The book is intended for use along with any OpenGL programming book, but the crucial features of OpenGL are briefly covered to help readers get up to speed. Accompanying software is available freely from the book's web site.
-
Autore:
-
Anno edizione:2015
-
Editore:
-
Formato:
-
Lingua:Inglese
Formato:
Gli eBook venduti da Feltrinelli.it sono in formato ePub e possono essere protetti da Adobe DRM. In caso di download di un file protetto da DRM si otterrà un file in formato .acs, (Adobe Content Server Message), che dovrà essere aperto tramite Adobe Digital Editions e autorizzato tramite un account Adobe, prima di poter essere letto su pc o trasferito su dispositivi compatibili.
Cloud:
Gli eBook venduti da Feltrinelli.it sono sincronizzati automaticamente su tutti i client di lettura Kobo successivamente all’acquisto. Grazie al Cloud Kobo i progressi di lettura, le note, le evidenziazioni vengono salvati e sincronizzati automaticamente su tutti i dispositivi e le APP di lettura Kobo utilizzati per la lettura.
Clicca qui per sapere come scaricare gli ebook utilizzando un pc con sistema operativo Windows