Chinese as a Second Language Assessment
This book brings together 13 original research papers that address emerging issues in the assessment of Chinese as a Second Language (CSL) in five major areas, including standards in CSL assessment; development of CSL tests; assessment of diverse knowledge and skills; computer-supported assessment; and CSL assessment in relation to instruction and teachers’ assessment competence. It goes beyond the psychometric testing of Chinese and provides cutting-edge examinations of the interfaces of assessment with sociology of language, acquisition, pedagogy, and modern technologies, as well as teacher education. Given its unique features and broad range of topics, the book offers an intriguing and valuable resource, not only for scholars and researchers but also teacher educators and assessment practitioners who are directly or indirectly involved in CSL assessment.
-
Curatore:
-
Editore:
-
Collana:Chinese Language Learning Sciences
-
Anno:2018
-
Rilegatura:Paperback / softback
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it