The Clerkenwell Riot: The Killing of Constable Culley
This book, first published in 1967, examines the implications of a now-forgotten minor riot that occurred in 1833, a turbulent year with the working classes striving for recognition in a changing social order. A political meeting in London had been declared illegal, the police breaking up the crowd were met with resistance, and in the fracas a policeman was stabbed to death. A bad-tempered inquest followed, at which the jury returned a verdict of justified killing – for which a section of the public hailed them as heroes. This analysis sets the crime and verdict against the political protests of the time.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Routledge Library Editions: Political Protest
-
Anno:2023
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:192 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it