Disasters, Relief and the Media
Written at a time when disasters both natural - drought, famine - and manmade - the war in Yugoslavia, civil strike in South Africa - fill our TV screens and newspapers, and when politicians are arguing over how many refugees Britain should accept, this book examines the way in which relief agencies and the media interact, and illustrates many of the organizational, moral and political problems facing them. Dr Benthall considers the different styles and "marketing techniques" of the different agencies, with particular attention paid to the power of television. There are also accounts of two modern calamities: the Nigerian civil war of the late 1960s and the Armenian earthquake of 1988.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2010
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:310 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it