Do Campaigns Matter?
Prezzo minimo ultimi 30 giorni: 193,70 €
A thorough examination of the impact of campaign politics on presidential elections in the United States is presented in this book. Using actual election results and empirical evidence, the author also incorporates data on additional factors such as media coverage, the impact of nominating conventions on public opinion, presidential debates, and other events such as staff shake-ups, endorsements and scandals. In so doing, Holbrook develops a model for testing campaigns and proves how campaigns play a key role in shaping public opinion and, ultimately, influencing outcomes.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Contemporary American Politics
-
Anno:1996
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:192 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it