History Education in Lebanon and the Borders of the Nation
This study shows that widely used history textbooks in Lebanon are more standardized and censored than in most liberal democratic countries, and relatively similar in form and content to textbooks from Syria and Iraq. A diversity of historical narratives has progressively converged into one dominant narrative which entails a standard definition of the »self«. In contrast, the »other« is defined through the exclusion of religious groups considered exogenous and ethnicities considered inferior. In addition, women are marginalized. Surprisingly, the textbooks affiliated with Hezbollah, a Shiite militia financed by the Iranian regime, depart to a certain extent from this definition. While most previous research on Lebanese history textbooks has focused on the diverging narratives of religious communities, this study views these textbooks as the outcome of a tension between two major forces: educational traditions, on the one hand, and contemporary politics, on the other.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Studies on Modern Orient
-
Anno:2025
-
Rilegatura:Hardback
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it