The Life and Times of Gerald de Cruz: A Singaporean of Many Worlds
Gerald de Cruz's life overlapped many of the spheres of Singapore's history after World War II. As a Eurasian, a nationalist, a communist and then a democratic socialist, as a journalist and a writer, he represents the insurgent energies of a truculent time when a nascent nation was seeking the basis of statehood. His commitment to progressive ideas and movements reveals a man of integrity in search of himself in a better world. This book seeks to portray his place in time, particularly for younger Singaporeans who did not live in an era that has inaugurated the history of independent Singapore.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2015
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:224 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it