Meaning Over Memory: Recasting the Teaching of Culture and History
In the midst of the heated battles swirling around American humanities education, Peter Stearns offers a reconsideration not of what we teach but of why and how we teach it. A humanities program, says Stearns, should teach students not just memorized facts but analytical skills that are vital for a critically informed citizenry. He urges the use of innovative research as the basis of such a curriculum, and he offers specific suggestions on translating curriculum goals into courses that can be taught alongside or instead of the more conventional staples.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:H. Eugene and Lillian Youngs Lehman Series
-
Anno:1994
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:270 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it