Rechoreographing Learning: Dance As a Way to Bridge the Mind-Body Divide in Education - Sandra Cerny Minton - cover
Rechoreographing Learning: Dance As a Way to Bridge the Mind-Body Divide in Education - Sandra Cerny Minton - cover
Dati e Statistiche
Salvato in 0 liste dei desideri
Rechoreographing Learning: Dance As a Way to Bridge the Mind-Body Divide in Education
Disponibilità in 2 settimane
62,20 €
62,20 €
Disp. in 2 settimane

Descrizione


This book addresses the mind-body dichotomy in movement and dance. This book includes a description of the often-forgotten kinesthetic sense, body awareness, somatic practices, body-based way of thinking, mental imagery, nonverbal communication, human empathy, and symbol systems, what occurs in the brain during learning, and why and how movement and dance should be part of school curricula. This exploration arguers that becoming more aware of bodily sensations serves as a basis for knowing, communicating, learning, and teaching through movement and dance. This book will be of great interest to scholars and students interested in teaching methodology and for courses in physical education, dance, and education.

Dettagli

Testo in English
234 x 156 mm
449 gr.
9781032193830
Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it