The Sociolinguistics of Identity
Identity is a problematic concept in-as-much-as we recognise it now as non-fixed, non-rigid and always being co-constructed by individuals of themselves, or by people who share certain core values or perceive another group as having such values. This volume re-examines the analytical tools employed in the sociolinguistic research of 'identity' in order to assess their efficiency, establish the roles of language in the identity claims of specific communities of people, and determine the place of identity in a variety of social contexts, including work places and language classrooms. It will be of interest to academics researching sociolinguistics, applied linguistics and second language learning.
-
Curatore:
-
Editore:
-
Collana:Advances in Sociolinguistics
-
Anno:2006
-
Rilegatura:Hardback
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it