There Is No Blue
The three protagonists in this memoir are dead: a mother, a father, and a sister. A bookish and artistic family living in a beautiful old house in a pleasant part of Toronto. Two girls growing up in the 60s and 70s. All seems well until one of them begins to manifest signs of distress, leading, eventually, to a diagnosis of schizophrenia. In this triptych of beautifully written memoir-essays, Canadian author Martha Baillie reflects on the complex entangled lives of her mother, father and sister. There Is No Blue is both a close observation of a family's experience of a diagnosis of mental illness, and a layered story of grief.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2024
-
Rilegatura:Hardback
-
Pagine:192 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it