Wittenwiler's Ring and the Anonymous Scots Poem Colkelbie Sow: Two Comic-Didactic Works from the Fifteenth Century
Heinrich Wittenwiler's Ring, written in a Swiss dialect and presented in English translation for the first time in this 1956 volume, is a comic-didactic and religious allegory that documents late medieval views on many aspects of literature, history, law and religion. Besides his translation of Ring, Jones adds an exposition on the text as well as a translation of the Middle Scots poem Colkelbie Sow with a comparative analysis of the two works.
-
Editore:
-
Collana:University of North Carolina Studies in Germanic Languages and Literature
-
Anno:2020
-
Rilegatura:Paperback / softback
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it