Academic Integrity Meets Artificial Intelligence: The Case of the Anglophone Caribbean
Academic Integrity Meets Artificial Intelligence examines academic integrity practices in higher education institutions (HEIs) in the Caribbean, assessing the current and potential impact of generative artificial intelligence tools on academic integrity and how HEIs globally have been responding. Using the Academic Integrity Rating System (AIRS), Baker-Gardner assesses the academic integrity practices of 31 HEIs native to the Caribbean to determine whether these institutions have the structures in place to manage the challenges which are likely to result from the unethical use and possible misuse of generative artificial intelligence tools such as ChatGPT. Baker-Gardner promotes an educative approach to academic integrity in which students are supported in the development of academic integrity knowledge and practices through structured programmes. This includes providing them with an understanding of the use of generative artificial intelligence tools and instructing them in how and when to use these tools ethically to support learning.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2025
-
Rilegatura:Hardback
-
Pagine:304 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it