Corrections, Peacemaking and Restorative Justice: Transforming Individuals and Institutions
This book views peacemaking as a broad, encompassing process that is expressed in many different shapes and forms. It blends ancient-wisdom traditions, peacemaking criminology, and restorative justice principles as a way of intervening with offenders in both institutional and community-based settings. Philosophical and spiritual contexts for peacemaking are presented that form a foundation for understanding the potential for peacemaking in criminological thought, the criminal justice system, and society in general.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2001
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:174 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it