Designing Engineering and Technology Curricula: Embedding Educational Philosophy - John Heywood - cover
Designing Engineering and Technology Curricula: Embedding Educational Philosophy - John Heywood - cover
Dati e Statistiche
Salvato in 0 liste dei desideri
Designing Engineering and Technology Curricula: Embedding Educational Philosophy
Disponibilità in 2 settimane
75,70 €
75,70 €
Disp. in 2 settimane

Descrizione


The intention of this book is to demonstrate that curriculum design is a profoundly philosophical exercise that stems from perceptions of the mission of higher education. Since the curriculum is the formal mechanism through which intended aims are achieved, philosophy has a profound role to play in the determination of aims. It is argued that the curriculum is far more than a list of subjects and syllabi, or that it is the addition, and subtraction, of items from a syllabus, or whether this subject should be added and that subject taken away. This book explores how curricular aims and objectives are developed by re-examining the curriculum of higher education and how it is structured in the light of its increasing costs, rapidly changing technology, and the utilitarian philosophy that currently governs the direction of higher education. It is concluded that higher education should be a preparation for and continuing support for life and work, a consequence of which is that it has to equip graduates with skill in independent learning (and its planning), and reflective practice. A transdisciplinary curriculum with technology at its core is deduced that serves the four realities of the person, the job, technology, and society.

Dettagli

141 p.
Testo in English
235 x 191 mm
9783031037528

Conosci l'autore

Foto di John Heywood

John Heywood

(Londra? 1497 ca - Malines, Belgio, 1580 ca) poeta e drammaturgo inglese. Imparentato con Th. More, ne assimilò le idee e l’interesse per l’arte drammatica. Compose interludi comici (dialoghi allegorici alla maniera dei drammi medievali, con elementi farseschi e soggetti contemporanei, che precorrono il teatro elisabettiano): Il dialogo fra Intelletto e Follia (A dialogue concerning Witty and Witness, 1532), La commedia dell’amore (The play of love, 1533) e il celebre I quattro P. (The four P’s, 1544), una disputa con conclusione misogina rappresentata forse a corte nel 1520. Scrisse inoltre ballate, epigrammi e un’allegoria in versi, Il ragno e la mosca (The spider and the fly, 1556), in cui si criticano le carenze dell’ordinamento giuridico inglese.

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it