Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Flight Testing
Flight Testing
Dati e Statistiche
Fuori di libri Post sulla Community Fuori di libri
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Flight Testing
Scaricabile subito
84,23 €
84,23 €
Scaricabile subito
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
84,23 € Spedizione gratuita
scaricabile subito scaricabile subito
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
84,23 € Spedizione gratuita
scaricabile subito scaricabile subito
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Flight Testing
Chiudi

Promo attive (0)

Chiudi

Informazioni del regalo

Descrizione


As spinning is still involved in around 60% of all aircraft accidents (BFU, 1985 and Belcastro, 2009), this aerodynamic phenomenon is still not fully understood. As U.S. and European Certification Specifications do not require recoveries from fully developed spins of Normal Category aeroplanes, certification test flights will not discover aeroplane mass and centre of gravity combinations which may result in unrecoverable spins. This book aims to contribute to a better understanding of the spin phenomenon through investigating the spin regime for normal, utility and aerobatic aircraft, and to explain what happens to the aircraft in terms of the aerodynamics, flight mechanics and the aircraft stability. The approach used is to vary the main geometric parameters such as the centre of gravity position and the aeroplane’s mass across the flight envelope, and to investigate the subsequent effect on the main spin characteristic parameters such as the angle of attack, pitch angle, sideslip angle, rotational rates, and recovery time. First of all, a literature review sums up the range of technical aspects that affect the problem of spinning. It reviews the experimental measurement techniques used, theoretical methods developed and flight test results obtained by previous researchers. The published results have been studied to extract the effect on spinning of aircraft geometry, control surface effectiveness, flight operational parameters and atmospheric effects. Consideration is also made of the influence on human performance of spinning, the current spin regulations and the available training material for pilots. A conventional-geometry, single-engine low-wing aeroplane, the basic trainer Fuji FA-200-160, has been instrumented with a proven digital flight measurement system and 27 spins have been systematically conducted inside and outside the certified flight envelope. The accuracy of the flight measurements is ensured through effective calibration, and the choice of sensors has varied through the study, with earlier sensors suffering from more drift than the current sensors (Belcastro, 2009 and Schrader, 2013). In-flight parameter data collected includes left and right wing a and ß-angles, roll-pitch-yaw angles and corresponding rates, all control surface deflections, vertical speeds, altitude losses and the aeroplane’s accelerations in all three directions. Such data have been statistically analysed. The pitch behaviour has been mathematically modelled on the basis of the gathered flight test data. Nine observations have been proposed. These mainly cover the effects of centre of gravity and aircraft mass variations on spin characteristic behaviour. They have all been proven as true through the results of this thesis. The final observation concerns the generalisation of the Fuji results, to the spin behaviour of other aircraft in the same category. These observations can be used to improve flight test programmes, aircraft design processes, flight training materials and hence contribute strongly to better flight safety.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2023
Testo in en
Tutti i dispositivi (eccetto Kindle) Scopri di più
Reflowable
9783662632185
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Compatibilità

Formato:

Gli eBook venduti da Feltrinelli.it sono in formato ePub e possono essere protetti da Adobe DRM. In caso di download di un file protetto da DRM si otterrà un file in formato .acs, (Adobe Content Server Message), che dovrà essere aperto tramite Adobe Digital Editions e autorizzato tramite un account Adobe, prima di poter essere letto su pc o trasferito su dispositivi compatibili.

Compatibilità:

Gli eBook venduti da Feltrinelli.it possono essere letti utilizzando uno qualsiasi dei seguenti dispositivi: PC, eReader, Smartphone, Tablet o con una app Kobo iOS o Android.

Cloud:

Gli eBook venduti da Feltrinelli.it sono sincronizzati automaticamente su tutti i client di lettura Kobo successivamente all’acquisto. Grazie al Cloud Kobo i progressi di lettura, le note, le evidenziazioni vengono salvati e sincronizzati automaticamente su tutti i dispositivi e le APP di lettura Kobo utilizzati per la lettura.

Clicca qui per sapere come scaricare gli ebook utilizzando un pc con sistema operativo Windows

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Inserisci la tua mail

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore