Jamaican Migrant
Jamaican Migrant (1965) is the honest and moving recollection of a Jamaican cabinet-maker who emigrated to a new life in Britain. This is the book of a man who has been through the whole story in his own life – childhood in a large and humble Jamaican family, apprenticeship there, the journey to Britain as a stowaway, years in London as a Jamaican immigrant. The author takes us from Jamaica’s coast, the drug-idlers and orators on the beach, the hurricanes, his father’s wartime jazz band, to the problems and sophistication of girls and jobs and solitude in a London winter.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Routledge Library Editions: Immigration and Migration
-
Anno:2022
-
Rilegatura:Hardback
-
Pagine:126 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it