The Jewish Neo-Aramaic Dialect of Sanandaj
This volume presents a description of the Neo-Aramaic dialect that was spoken by the Jews of Sanandaj in western Iran, but which is now virtually extinct. The material for the volume was gathered firsthand in fieldwork conducted with the last remaining speakers in Israel. The volume consists of a detailed grammatical description, a corpus of transcribed texts, including folktales, historical accounts and portrayals of customs, and an extensive glossary.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Gorgias Neo-Aramaic Studies
-
Anno:2009
-
Rilegatura:Hardback
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it