Manuals - Tony Brook,Adrian Shaughnessy,Sarah Schrauwen - cover
Manuals - Tony Brook,Adrian Shaughnessy,Sarah Schrauwen - cover
Dati e Statistiche
Salvato in 2 liste dei desideri
Manuals
Disponibilità in 5 gg lavorativi
122,50 €
122,50 €
Disponibilità in 5 gg lavorativi

Descrizione


Introducing Manuals - the most comprehensive study of corporate identity design manuals from the golden era of identity design. The 41 manuals featured have been expertly photographed, retaining all essential details, and are presented in a spacious and functional layout, allowing you to fully appreciate these wonderful examples of sophisticated information design. These include manuals for Canadian National Railways (1965); New York City Transit Authority (1970); Olivetti (1971); NASA (1976); PTT [Dutch postal/telephone services] (1989); RAC (1998). The photography is accompanied by a foreword by the late Massimo Vignelli, an afterword by designer Lance Wyman, and texts from Adrian Shaughnessy, Richard Danne, Martha Fleming, Greg D’Onofrio and Patricia Belen, alongside interviews with branding and visual identity practitioners Armin Vit, Sean Perkins, John Lloyd, Michael Burke, Sean Wolcott, Liza Enebeis and John Bateson.

Dettagli

Testo in English
279 x 234 mm
3080 gr.
9780500028827
Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it