Media Argumentation: Dialectic, Persuasion and Rhetoric
Media argumentation is a powerful force in our lives. From political speeches to television commercials to war propaganda, it can effectively mobilize political action, influence the public, and market products. This book presents a new and systematic way of thinking about the influence of mass media in our lives, showing the intersection of media sources with argumentation theory, informal logic, computational theory, and theories of persuasion. Using a variety of case studies that represent arguments that typically occur in the mass media, Douglas Walton demonstrates how tools recently developed in argumentation theory can be usefully applied to the identification, analysis, and evaluation of media arguments. He draws upon the most recent developments in artificial intelligence, including dialogical theories of argument, which he developed, as well as speech act theory. Each chapter presents solutions to problems central to understanding, analyzing, and criticizing media argumentation.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2007
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:404 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it