Motion Encoding in Language and Space
This book brings together researchers in linguistics, computer science, psychology and cognitive science to investigate how motion is encoded in language. The book is divided into two parts. Part I considers the parameters at play in motion encoding (including directed motion) by presenting new research on Estonian, English, Norwegian, Bulgarian, Italian, German, Russian, Persian, and Tamil. Part II investigates the way in which different levels of spatial resolution or granularity play a role in the encoding of motion in language.
-
Curatore:
-
Editore:
-
Collana:Explorations in Language and Space
-
Anno:2012
-
Rilegatura:Hardback
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it