The Nature of the Japanese State: Rationality and Rituality
Brian J. McVeigh uses a unique anthropological approach to step outside flawed stereotypes of Japanese society and really engage in the current debate over the role of bureaucracy in Japanese politics. To many in the West, Japan appears as a paradox: a rational, high-tech economic superpower and yet at the same time a deeply ritualistic and ceremonial society. This adventurous new study demonstrates how these nominally conflicting impressions of Japan can be reconciled and a greater understanding of the state achieved.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Nissan Institute/Routledge Japanese Studies
-
Anno:1998
-
Rilegatura:Hardback
-
Pagine:288 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it