The Primitive Mind And Modern Civilization
First Published in 1999. This is Volume I of six of a series on Anthropology and Psychology. Written in 1931, this book looks at the psychology of the 'primitive' or a man who represents the common stuff of human nature, in an attempt to close the divide between anthropology and psychology. Two hypotheses, the existence and activity of a racial unconscious as the fundamental basis of cultural phenomena, and the overwhelming importance of a gregarious instinct in the development of society are presented in this book.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:2014
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:268 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it