Quartet
Jean Rhys's first novel, a heartbreaking and disturbingly intimate portrayal of an isolated woman in Paris Set in a superficially romantic, between-wars Paris, Quartet is a poignant tale of a lonely woman. Set against a background of winter-wet streets, Pernod in smoky cafes and cheap hotel rooms with mauve- flowered wallpaper, Marya tries to make something substantial of her life in order to withstand the unreality of her surroundings. Alone, her Polish husband in prison, she is taken up by an English couple who slowly overwhelm her with their passions.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Penguin Modern Classics
-
Anno:2000
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:176 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it