Second Language Listening: Theory and Practice
Second Language Listening combines listening theory with case studies of actual pedagogical practice. The paperback edition combines up-to-date listening theory with case studies of actual pedagogical practice. As an essential part of communicative competence, listening is a skill, which deserves equal treatment with the other basic skills of speaking, reading, and writing. The authors describe current models of listening theory and exemplify each with a textbook task. They address the role of technology in teaching listening, questioning techniques, and testing. This text is designed for use with both pre-service and in-service teachers who are involved in the teaching of listening or the design of pedagogic materials for listening.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Cambridge Language Education
-
Anno:2005
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:238 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it