Semiotics: Principles & Problems - Yiheng Zhao - cover
Semiotics: Principles & Problems - Yiheng Zhao - cover
Dati e Statistiche
Salvato in 0 liste dei desideri
Semiotics: Principles & Problems
Disponibilità in 2 settimane
166,80 €
166,80 €
Disp. in 2 settimane

Descrizione


This book attempts to build semiotics on a new foundation, which is “meaning-making”. At the very beginning, the central terms of signs and semiotics are redefined, as the old definition for sign (one thing standing for another) is far from satisfactory. Sign is a perception that is regarded as carrying meaning. In this way, semiotics, now built on the foundation of meaning-making and meaning-cognition, is a science of meaning. All the principles are now under the scrutiny of the new definition, and many issues are answered more succinctly. Therefore, the new definition is extended to the new fields of cultural activities in human society, and a series of problems arise. This book intends to discuss and explore these questions, such as the “middle reclining” in the cultural markedness, the sliding of motivation in art, the difficult distinction between falsehood and untruthfulness, and the driving force of modernization in China.

Dettagli

212 p.
Testo in English
235 x 155 mm
9789819600366
Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it