The Space Between the Notes: Rock and the Counter-Culture
The Space Between the Notes examines a series of relationships central to sixties counter-culture: psychedelic coding and rock music, the Rolling Stones and Charles Manson, the Beatles and the `Summers of love', Jimi Hendrix and hallucinogenics, Pink Floyd and space rock. Sheila Whiteley combines musicology and socio-cultural analysis to illuminate this terrain, illustrating her argument with key recordings of the time: Cream's She Walks Like a Bearded Rainbow, Hendrix's Hey Joe, Pink Floyd's Set the Controls For the Heat of the Sun, The Move's I Can Hear the Grass Grow, among others. The appropriation of progressive rock by young urban dance bands in the 1990s make this study of sixties and seventies counter-culture a timely intervention. It will inform students of popular music and culture, and spark off recognition and interest from those that lived through the period as well as a new generation that draw inspiration from its iconography and sensibilities today.
-
Autore:
-
Editore:
-
Anno:1992
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:150 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it