Theodore Gericault, Painting Black Bodies: Confrontations and Contradictions
This book examines Théodore Géricault’s images of black men, women and children who suffered slavery’s trans-Atlantic passage in the late eighteenth and early nineteenth centuries, including his 1819 painting The Raft of the Medusa. The book focuses on Géricault’s depiction of black people, his approach towards slavery, and the voices that advanced or denigrated them. By turning to documents, essays and critiques, both before and after Waterloo (1815), and, most importantly, Géricault’s own oeuvre, this study explores the fetters of slavery that Gericault challenged—alongside a growing number of abolitionists—overtly or covertly. This book will be of interest to scholars in art history, race and ethnic studies and students of modernism.
-
Autore:
-
Editore:
-
Collana:Routledge Research in Art and Race
-
Anno:2022
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:242 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it