Understanding Media: The Extensions of Man - Marshall McLuhan - cover
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Understanding Media: The Extensions of Man
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Descrizione


Terms and phrases such as "the global village" and "the medium is the message" are now part of the lexicon, and McLuhan's theories continue to challenge our sensibilities and our assumptions about how and what we communicate. This reissue of Understanding Media marks the thirtieth anniversary (1964-1994) of Marshall McLuhan's classic expose on the state of the then emerging phenomenon of mass media. Terms and phrases such as "the global village" and "the medium is the message" are now part of the lexicon, and McLuhan's theories continue to challenge our sensibilities and our assumptions about how and what we communicate. There has been a notable resurgence of interest in McLuhan's work in the last few years, fueled by the recent and continuing conjunctions between the cable companies and the regional phone companies, the appearance of magazines such as WiRed, and the development of new media models and information ecologies, many of which were spawned from MIT's Media Lab. In effect, media now begs to be redefined. In a new introduction to this edition of Understanding Media, Harper's editor Lewis Lapham reevaluates McLuhan's work in the light of the technological as well as the political and social changes that have occurred in the last part of this century.

Dettagli

Testo in English
229 x 152 mm
544 gr.
9780262631594

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Foto di Marshall McLuhan

Marshall McLuhan

1911, Edmonton

Herbert Marshall McLuhan è stato un sociologo canadese. Insegnò all’università di Toronto, dove diresse il Center for Culture and Technology. Per M. i mass media (tra i quali egli annovera anche l’elettricità, i mezzi di trasporto, il denaro, l’abbigliamento ecc., che trasmettono informazioni anche se questa non è la loro finalità elettiva) non vanno definiti e studiati a partire dal contenuto del messaggio che trasmettono, ma in base ai criteri strutturali specifici attraverso i quali essi organizzano la comunicazione secondo il principio «il mezzo è il messaggio» (Gli strumenti del comunicare, Understanding media, 1964). I mezzi di comunicazione di massa determinano le condizioni dell’informazione e della...

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