War, Media, and Propaganda: A Global Perspective
This timely book presents a multifaceted look at war, media, and propaganda from international perspectives. Focusing on the media's role in global conflicts, prominent authors, journalists, scholars, and researchers provide an insightful overview of the impact of globalization on media practices. They examine the processes behind media coverage of war, sophisticated propaganda techniques, the dynamics of public opinion, and the effects on human affairs and communication. As the book moves through theoretical discussions to regional and national views, it explores cultural-political implications for the United States and other countries around the world, concluding with recommendations and solutions to key problems of media globalization.
-
Curatore:
-
Editore:
-
Anno:2004
-
Rilegatura:Paperback / softback
-
Pagine:280 p.
Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.
Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it