White Race Discourse: Preserving Racial Privilege in a Post-Racial Society - John Foster - cover
White Race Discourse: Preserving Racial Privilege in a Post-Racial Society - John Foster - cover
Dati e Statistiche
Salvato in 0 liste dei desideri
White Race Discourse: Preserving Racial Privilege in a Post-Racial Society
Disponibilità in 2 settimane
82,10 €
82,10 €
Disp. in 2 settimane

Descrizione


The election of Barack Obama as president led some to suggest that not only has US society made significant strides toward racial equality, but it has moved beyond race or become “post-racial.” In fact, studies have exposed numerous contradictions between the ways white Americans answer questions on surveys and how they respond to similar questions during in-depth interviews. How do we make sense of these contradictions? In White Race Discourse: Preserving Racial Privilege in a Post-Racial Society, John D. Foster examines the numerous contradictions sixty-one white college students exhibit as they discuss a variety of race matters. Foster demonstrates that the whites interviewed possess a sophisticated method of communication to come across as ambivalent, tolerant, and innocent, while simultaneously expressing their intolerance, fear, and suspicion of nonwhite Americans. Whether intended or not, this ambivalence assists in efforts to preserve social inequities while failing to address racial injustices. While many scholars have written about the “racetalk” of whites, few have succeeded in bridging both the theoretical and methodological gaps between whiteness scholars and discourse analysts. White Race Discourse presents evidence that these white Americans are “bureaucrats of whiteness” in that they defend the racial status quo through their discourse. It will be a valuable addition to the library of students and scholars of race studies and linguistics who research US race relations and discourse analysis.

Dettagli

Testo in English
230 x 151 mm
336 gr.
9781498515559

Conosci l'autore

Foto di John Foster

John Foster

Nasce in Gran Bretagna nel 1929. È stato insegnante, dirigente scolastico e promotore di corsi froebeliani. Autore di numerosi saggi di didattica e pedagogia, è noto per le sue iniziative nell’ambito del rinnovamento dei metodi di insegnamento e per la pluriennale attività di aggiornamento degli insegnanti. Muore nel 2020.

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it