Ability, Inequality and Post-Pandemic Schools: Rethinking Contemporary Myths of Meritocracy - Alice Bradbury - cover
Ability, Inequality and Post-Pandemic Schools: Rethinking Contemporary Myths of Meritocracy - Alice Bradbury - cover
Dati e Statistiche
Salvato in 0 liste dei desideri
Ability, Inequality and Post-Pandemic Schools: Rethinking Contemporary Myths of Meritocracy
Disponibilità in 2 settimane
40,90 €
40,90 €
Disp. in 2 settimane

Descrizione


The COVID-19 pandemic closed schools, but this hiatus provided an opportunity to rethink the fundamental principles of our education system. In this thought-provoking book, Alice Bradbury discusses how, before the pandemic, the education system assumed ability to be measurable and innate, and how this meritocracy myth reinforced educational inequalities - a central issue during the crisis. Drawing on a project dealing with ability-grouping practices, Bradbury analyses how the recent educational developments of datafication and neuroscience have revised these ideas about how we classify and label children, and how we can rethink the idea of innate intelligence as we rebuild a post-pandemic schooling system.

Dettagli

Testo in English
234 x 156 mm
9781447347026
Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da Feltrinelli, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.lafeltrinelli.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafety@feltrinelli.it